måndag 9 juli 2012

Party!!!

Min kära Jonas fyllde för en liten tid sen 30 år, Så jag och en vän till Jonas planerade en lite överrasknings fest åt honom. Och det blir ju aldrig riktigt så som man tänkt sig, folk var grymt dåliga på att höra av sig, vi skickade ut inbjudningar för ca 2 månader sen, men ändå får man sitta och försöka få tag på folk, och kolla om de kommer eller inte. Tycker att man kan i alla fall höra av sig och berätta att man inte har möjlighet att komma. Men skit i det vi hade en grym fest i alla fall.

Vi hade bestämt att vi skulle ha födelsedags fika vid kl 15 tiden på lördagen. (trodde Jonas i alla fall) Tommy, Martin och Lars kom och stoppade en öl i Jonas hand och sa, kom nu så åker vi : ) Dom åkte in till Puben inne stan och drack lite öl, grabbarna har inte träffats på att tag så att dom hade lite att snacka i kapp.

Medan dom satt och njöt, så började jag fixa. Åkte in till stan och hämtade släpvagn och en himla massa stolar och bord, Plockade upp bästa Jossan som hjälpte mig med att ställa i ordning allt. Ett stort tack till dig gumman, hade inte hunnit utan din hjälp.

Vi dukade upp långbord och fixade med dukning och grillar. Vi hade sagt till alla att vi skulle samlas vid kl 18, en liten stund innan Jonas skulle komma hem.
Vi stod förväntansfulla på altanen och inväntade födelsedagsbarnet. Vi sjöng i kör när han kom på gräsmattan, han blev nog lite paff, vi var ju ganska många.

Det blev paket utdelning och Tommy och Martin tog tag i grillarna. När vi väl ska till och börja grilla så öppnar himlen sig, och det börjar att spö regna, men vad gör det när man har paraply! :)

Vi åt och fikade, jag hade bakat chokladtårta med jordgubbar och cupcakes.
Efter maten så riggade vi upp mixerbord och högtalare, borden flyttades undan och vi hade nu ett dansgolv på altanen.
Jag tror vi spelade för hela V-hyttan. (förlåt mina kära grannar ), när kl var typ 2 bestämde vi oss för att vi skulle gå ner och bada, och sedan avsluta med att bada lite bastu.

Det var ganska varmt i vattnet , eller så var det att alkoholen som gjorde att man inte kände hur kallt det var.
När vi kommit hem så hade bastun gått sönder, men det gjorde inte så mycket, efterfest i en ljummen bastu funkar det med, och sen när man är typ 10 pers i vår lilla bastu, så blir det ganska varmt i alla fall. Vid 5 tiden gav vi upp, eller då fick vi inte i oss så mycket mera...

Och det är nu jag vet varför jag inte dricker så ofta, för fy f*n va vek jag var i går och känner även i dag att jag inte riktigt är människa än.
Jag och Jonas spenderade hela dagen i går i soffan men, rester av tårtan och pizza :)

men summa kardemumma, det var en helt otroligt grym fest, och jag vill tacka alla som kom och gjorde denna kväll möjlig! Jonas uppskattade verkligen det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar