onsdag 2 oktober 2013

Höjden av snålhet

Jag slutar aldrig att bli förvånad över hur vi människor fungerar, och vad vi gör. jag är ju dock ganska bra insatt i hur jag funkar, och vad jag har för mig, men ni andra, ibland undrar jag ganska hårt om ni bara har otur när ni tänker eller om ni är så uppriktigt blåsta som ni framstår att vara ibland ?!

Alltså fatta mig rätt, jag förespråkar inte att jag är någon super intelligent jävel, men jag är då fan så mycket smartare än alla som frivilligt står i kö i 45 min för att få en jävla hamburgare för 5 spänn, GRATTIS du tjänade precis 35 kr! (gå och köpte dig ett liv)

Jag sitter i matsalen på restaurangen och kl är typ 14:30 klockan 15:00 så börjar dom sälja hamburgarna för 5 kr, redan nu så ser vi hur hela matsalen börjar att fyllas, stämningen i restaurangen är
ungefär som när man var liten och väntade på att klockan skulle bli tolv på nyårsafton, kvällen innan julafton, när man går och tjuvtittar /klämmer på alla paketen.

Alltså kom igen det är en jävla hamburgare! Som i min mening inte ens är god..

När klockan slår 15:00 så går det ett sus genom restaurangen, folk börjar att trycka sig fram i kön, bilarna som parkerat för att åka i drive thrun, börjar att rulla, folk är helt jävligt galna. Det är en stor klocka som tickar ner från 60 min.

Jag hör i kön
-Det är rea på Big Mac!
(haha ja det är precis vad det är, vi hade några gamla burgare som låg uppe på vinden och skräpade, så vi tänkte, Hey varför rear vi inte ut dom här istället för att slänga dom?!)

men det här är ju inte första gången jag har varit med om detta beteende.

Här om veckan skulle jula flytta från det köpcentrumet där jag jobbar, till ett annat ställe, och då hade dom 50% i hela butiken, och alltså folk fick köa mellan 2-3 timmar för att ens komma in i butiken, väl där inne så förmodar jag att det är sjukt mycket folk, trångt och jävligt.  folk som luktar illa, och den typ av människor som jag har svårast för, dom jävlarna som aldrig kan bestämma sig.

Sen när du har raffat åt dig det du egentligen inte behöver, men intalat dig själv att det kan ju vara bra att ha en röjsåg, den dag jag flyttar till hus, det var ju halva priset, bäst att passa på, den kan ju stå i förrådet så länge.
det slutar med att du bor i lägenhet hela ditt liv och är jävligt Onöjd med din röjsåg som aldrig använts. 

Du kommer fram till kassan med din röjsåg, näääää du får du vänta 3-4 timmar till innan där får betala!

Ett tips, om du skiter i att handla skit som du inte behöver, så spar du ännu mera pengar!

Men summa summarum så blir jag ganska fascinera över hur folk gör allt för att handla så billigt som möjligt , det skulle aldrig falla mig in att stå i kö i totalt  6 timmar bara för att få köpa en röjsåg  200 kr billigare, att stå i kö är fan bland det värsta jag vet!

Men så fort det nalkas rea är folk helt jävla galna. Är man så jävla snål? (nu lovar jag att ni tänker, nej jag är ekonomisk, då tycker jag att du ska fråga dig själv om du verkligen, verkligen behöver allt skit du köper?! Handen på hjärtat!)

Nu var jag lite bitter igen, hoppas på solsken i morgon istället.

Peace

Bjuder på en bild av denna köööööööööööö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar