lördag 31 augusti 2013

#skäll för fan inte på mig för att det är kö

Om du står i en kö på en snabbmats restaurang, och det går lite sakta. Skäll inte på den svettiga medarbetaren som står bakom kassan och springer som om fötterna skulle brinna.. Nä utan skäll ut alla dom jävlarna som stått i kö i 5 minuter och har haft all tid i världen att bestämma sig vad dom ska äta, men då har man ju kollat statusen på Facebook, kollat mailen och gjort allt annat än att titta på menytavlorna och bestämma sig.
-Hej och välkommen, vad får det lov att vara?
-ja jag vet ju inte riktigt vad jag ska ha, hmmm, måste fundera lite..
- ja visst (men för i helvete du har haft ett "halvår" på dig att bestämma, sen byter vi ju inte menyn speciellt ofta.. Men nä visst fundera du! Medans jag förbereder mig för utskällningen av gubben bakom dig som tycker att det är jag som tar tid på mig. )

-okej vad är det på den nya burgaren?
-bla bla bla bla bla...
-okej nä jag tar en Big å Co som vanligt.

Nä men ta 10 minuter på dig att bestämma dig för att du vill ha det som du alltid väljer!

Nä jag är inte bitter, men ibland går det ju bra att använda den lilla hjärnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar