onsdag 9 april 2014

Ledig dag

Underbara lediga dag, du hade ju kunnat börja på ett bättre sätt. Inte sovit så mycket inatt, varit kullebytts träning i magen. Vaknar av att klockan ringer, och det borde ju vara ett straff av att behöva ställa klockan en ledig dag. Bilen ska till verkstaden i Falun. Snön vräker ner.. Suck, vill inte gå upp, huvudvärken är ett faktum.. 
Just nu är jag jävligt less på att åka fram och tillbaka till Falun. Jag och Jonas krockade med ett rådjur när vi var på väg hem från sthlm i december, dörren på förarsidan blev repig och bucklig, och parkerings sensorn slutade att funka.
In med bilen på verkstan, dörren inga problem det fixar vi, men parkerings sensorn påstår dom gått sönder tidigare och inte under kollisionen. Schysst inställning, att anta på en gång att vi ljuger.. Skit samma.
När jag väl ska hämta bilen igen så funkar inte softclose, dörren stänger sig själv när det är några mm kvar. Nä då har dom satt fast dörren fel och haft sönder motorn. Bara lämna bilen igen.
Väl när vi hämtar bilen igen och kommer hem så inspektera Jonas dörren och ser att över listen som går över hela dörren är fläckig, ser ut som stänk från en sprayflaska, samt att dörren knakar.
Ja jag lär väl åka till Falun igen, det är ju så roligt...
Det visar sig att då har dom inte lackat listen ordentligt, så det saknas färg. Nämen bra jobbat!  Ny list beställs och dom smörjer dörren för att det ska sluta knaka.
Nu är jag förhoppningsvis här för sista gången, listen och backsensorn monteras och jag måste även denna gång påpeka att det finns skador på insidan av dörren som inte fanns där innan.
nu har jag spenderat alldeles för mycket ledig tid och pengar på bensin för att jag ska ha tålamod att hålla på såhär.
Längtar hem till sängen. Tur att det är yoga ikväll så jag kan lugna ner mig lite... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar