lördag 12 maj 2012

Devil`s Chocolate Cake




Hej på er!
Har fått i uppdrag att baka en tårta till min fina lillebror som fyller hela 22 år i morgon. Han ville först ha en gigantisk cupcake, men då tänkte jag att en Devil`s Chocolate Cake passar alldeles utmärkt, och för er som inte vet var det är så kan jag berätta att det är typ diabetes i en tugga, det är choklad med choklad och lite choklad och sen lite mera choklad som är toppat med choklad :) haha, det tar ett tag att baka denna underbara tårta så jag har börjat att göra botten i dag och sen så bygger jag i hop den i morgon. vi ska nämligen försöka hinna med 3 st kalas i morgon, Lukas fyller 14, Vilhelm fyller 2 och Bror blir då 22, plus att jag jobbar natt hela denna helg så jag måste försöka att sova en stund där i mellan. Men intensiva helger är man ju van vid. I helgen är det även Hedemora marknad, men det hinns inte med, är inte samma nu som det var förr, när jag var lite så var marknaden över hela staden och den var den näst största marknaden efter Rättviksmarknad i Dalarna, Men nu på senare år så blir den bara mindre och mindre och det är bara skräp..
Jag bakar lite kaka i stället :)
om ni vill ha receptet på denna tårta som jag gör finner ni det här!

ja som sagt den är ju långt i från klar, jag ska fota den i morgon så ni får se hur den blev :)

nu väntar jag in min käraste i hopp om att vi hinner ses en snabbis innan jag åker för att jobba.

Hoppas att alla får en trevlig helg och att solen skiner på er :)
kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar