fredag 11 maj 2012

Valborg

Nu ligger jag lite efter i tiden eftersom jag har varit dålig på att blogga senaste tiden,  men jag börjar snart att komma i kapp :) hehe

på Valborg så fyller ju som sagt min mamma år så det är inte bara brasor och raketer som står på schemat.
Min mamma brukar vara duktig på att inte vara hemma när hon fyller år, hon brukar åka säsongens sista slalom åk någonstans i Sverige, men i år så var hon hemma  :) så vi blev dit bjudna på lite mat.
Jag jobbade ju som vanligt, men fick smita lite tidigare, vi var hos mor vid 20 tiden och då var brasan redan igång. Jörgen mammas särbo har köpt ett kärl som man eldar i, man lägger sedan över en stekplatta och sen är det bara att göra mat över öppen eld,
så det var uppdukat med mat ute :) jätte mysigt. Det bjöds på viltgryta. och vilken skillnad på smak att sitta ute och både laga och äta maten, fantastiskt gott var det.
Sen att vi fick en helt underbar kväll gjorde inte saken sämre. Mamma bor mitt i mot en sjö, det är en makalös utsikt , så det var nästan så att man inte ville gå in när det började bli för kallt.
Jag och mitt <3

utsikten över sjön och alla brasor

Underbart vacker himmel just innan solen försvinner 
summa kardemumma hade det inte kunnat blivit en bättre Valborg.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar