tisdag 24 april 2012

Nya Tag

Hej på er!
nu var det ett tag sen jag skrev nått här...
men men ibland så är livet inte riktigt i fas med vad man själv vill. Har jobbat ganska mycket och nu i helgen så var vi nere i Stockholm hos våra underbara vänner som vi tyvärr inte träffar så ofta. Men det var jätte mysigt att få komma ner och umgås lite, när vi är hos dom så brukar alltid god mat och dryck intas :) nu så var vi ut och åt på en jätte mysig Italiensk restaurang, jag och min käraste tog en varsin pizza jag ett glas vin och Jonas en öl, jag tog en efterrätt och pang så var notan på 600:- jaja har man inte ätit pizza sen i februari och inte rört en droppe alkohol så får man väl kosta på det lite. kan ju tillägga att det var bland dom godaste pizzorna som jag ätit! På lördagen så var det frukost med melodikrysset innan det var dags för en shopping dag i nacka (inte för att det blev så mycket handla för min del) sen hem och börja laga middag, Jens han är en hejare på att laga mat han :) Och som jag skrev tidigare i lördags så fick vi en stor överraskning när vi kom ner. vi fick den glada nyheten att de ska få en liten bebis i juli, så ett stort grattis till dom, önskar dom alla lycka :)
Det tråkiga med helgen är att jag kände mig hängig och fick en slänga feber på fredags natten, jag har känt mig dålig hela förra vecka, och i går så fick jag gå hem tidigare för att jag orkade inte vara kvar på jobbet, åkte hem och sov i 16 timmar, sen i dag så mår jag mycket bättre :) så jobbade i dag. Men i dag så tror jag att klockan har gått 2 sek fram och sen 4 sek bak, för guuuuud var denna dag har varit seg, vet inte om det kan ha men väder att göra....
Efter jobbet i dag så åkte jag förbi min älskade Mela, behövde en lite spark i baken, känner mig helt tom i skallen var det gäller mitt skapande, men det brukar släppa när jag får vara med henne en stund och bolla lite idéer och tankar.  Är så tacksam att hon finns i mitt liv, hon ger mig så mycket.
 Svängde förbi Hemköp och länsade deras frys på kyckling, det är tomt här hemma och dom hade extra pris så det vart 20 påsar = 20 KG :) hahah han såg lite fundersam ut killen i kassan när jag slänger upp 20 påsar kyckling på bandet. killen frågade om donken hade slut på kyckling  och skrattade (då han vet att jag jobbar på McDonalds)  haha var lite roligt :)
ska dit i morgon igen och handla mera, kändes som att jag kunde ju inte riktigt plocka på mig mera påsar, nog pinsamt att handla så mycket som jag gjorde. Men äter man bara kyckling så måste man passa på då det är billigt :)
I morgon blir det även lite pyssel med Mela innan det är dags att jobba natt. Får se om jag får min mojo tillbaka :) så lär packa alla saker i kväll så det är klart att packa in i bilen i morgon.

Hoppas alla får en bra vecka där ute!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar