måndag 2 september 2013

# Det finns inga måsten

Jag hatar när man kommer hem, helt slut efter att man stått och grillar burgare i ett flottigt kök i åtta timmar och man inser hur mycket det är som man måste göra.
Man måste tvätta, diska, städa, kolla på criminal minds, duscha, äta, ringa mormor, fundera över om man orka träna eller inte..

en vän till mig på jobbet säger alltid till mig när jag berättar att jag måste göra något, Andrea du måste inte göra någonting, men du väljer att göra det. Enligt han så finns det inga måsten här i livet, eller jo jag tror han sa att det finns två saker som du måste göra och det är, att du måste välja och du måste andas..

Han är går mig på nerverna ibland, senast idag:

j- nä nu måste jag åka hem så jag kan släppa in sotaren
v - du måste ju inte åka hem, men du väljer ju att göra det
J- åå måste du vara så dryg
v- nej det måste jag inte, men jag väljer att vara det!

Tycker om dig i alla fall fast du är en dryg jävle , kommer bli tomt på jobbet när du drar. 

så ja det kanske är lite så som min vän säger, att det finns inte så många måsten här i livet, utan det är val man gör.

Så i dag så kommer jag att skita, eller jag menar välja bort allt det som jag skulle (måste) göra. Det blir nog jag soffan och lite tv som tar en dejt. Intalar min själv att jag fortfarande är för sjuk för att röra på fläsket. (vilket jag egentligen inte är, men det är ett "val" jag gör )

Jag säger som större delar av det svenska folket säger.. äh jag börjar mitt nya liv på måndag, och då menar ju jag nästa måndag... :)  


Keep calm and click on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar