tisdag 17 september 2013

Tog semester från mig själv..

Haft semester i en vecka, la arbetsnarkomanen Andrea i en låda nere i källaren och lät henne ligga där under hela semester. (va inte ens ner för att kolla om hon levde)

När jag har varit ledig nu så har jag inte gjort någonting, inga dagar planerade, inga alarm ställda. (vilket har ju varit underbart då jag har sluppit sambons, ja ni vet underbara grand finale, alarmet som man tror att det är krig när man hör, vet ni inte vad jag menar, fattar noll, så kolla några tidigare inlägg. Och ja det finns ett inlägg om hur mycket jag hatar alarm på morgonen, tyckte inte du att det verkar intressant så tycker jag inte att du ska slösa din tid på att läsa denna blogg, för jag har inte så mycket annat att skriva om, jaja back to the point.)

Det har varit så skönt att inte ha några val denna vecka! (haha även där se tidigare inlägg).  Det enda som egentligen har varit en återkommande rutin under denna vecka, har då varit höjdpunkten på dagen, det som man redan börjat suktat efter kvällen innan, min underbara sambos blåbärs smoothie. Nu kanske ni tycker att jag inte har så mycket liv då jag ser fram emot att få dricka en smoothie på morgonen, men det är så mycket mer än att bara, bli mätt i magen, blå i hela käften och för den delen överallt i hela ansiktet. (fan va sugen jag blev nu då) det har blivit vår grej, andra par går på fin restaurang och käkar tre rätters, vi sitter i soffan kollar på The League och dricker smoothie,   livskvalitet! (The League är förresten en ny serie som vi började kika på under semestern)

Att ligga i soffan med sin bättre hälft, kolla på serier/film och dricka smoothie hela dagarna gör att jag längtar lite extra mycket till pensionen. Jag har börjat räkna ner tills det är dags, och det är ju bara ynka 39 år kvar. (men jag tror att jag kan dra av några år eftersom jag redan använder stödstrumpor, hör dåligt och börjar bli senil)

Jag har även nu, just precis, beslutat att blåbärs smoothie nu är kokkisarnas parad dryck! Har på senaste tiden intagits tillsammans hela 2 helger i rad, vilket har varit fantastiskt trevligt. Det är så roligt att träffa likasinnade (haha det är inte många människor som kan klara sig från att bli psykiskt störda och få behöva söka hjälp efter en helg med oss)

Oj shit va klockan blev mycket..  (äh skit i det, jag får ju vila om 38år 11 månader 14 dagar och 21 minuter.

Over and out, peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar