fredag 20 september 2013

#livetfråndenljusasidan

Jag älskar hur människor kartlägger och bestämmer hur sina liva ska framstå i de sociala medierna (ja i detta fall så gör jag som dom gör på radion, det är public services, nämner inga namn)

Sitter på toa och skrollar i status uppdateringen, fan va alla har det bra, eller dom flesta, man har ju alltid några bittra vänner som alltid gnäller, men majoriteten berättar ju hur bra och fint allt är här i livet...

Kul för dig, en annan sitter lite salongsberusad på toaletten och bloggar ett lite halvt bittert inlägg på alla som är så jävla positiva!

-Ja har gått ner 4kg..
Jaha kul för dig, jag har gått upp två!

-vi ska åka till Grekland i en vecka.
Kul för dig, jag har sparat bensin så jag kan åka till säter en vända.

Jävla massa Resa hit,  resa dit,  köpa det, göra det, bla bla bla...

Är det bara jag i hela Sverige som dricker billigt rödvin och har ångest över alla räkningar som kommer att komma? Jag som är glad om det för en gång skull ligger lite plus på kontot.

Jag skulle vilja beställa en biljett till Facebook tack!, verkar vara väldigt trevligt där, alla verkar ha det så bra, förrutom dom som tyckte att det var lite kallt på rummet i natt, trotts att de betalat bränsle tillägg..

Jag brukar alltid vara den som tänker när någon kommenterar en status eller en bild,tex  - skiter väl i vad du har käkat eller hur långt du har sprungit.
(men det är ingen som tvingar dig att titta, den är ingen som tvingar dig att öppna appen, klicka på gilla och lämna en kommentar, som vi alla egentligen vill skriva, men inte gör)

Men jag vet inte, kan vara vinet, kan vara att jag håller på att komma i klimakteriet eller att jag bara känner mig lite bitter idag.

Fan jag fatta inte folk som skiter länge, min röv har somnat! Efter 37 min och då tog behoven 2 min och inlägget resten av tiden.

Mä jag ä inte bitter!

Nu ska jag stoppa något i näsan och vara tyst!

I löv my life, peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar