tisdag 21 oktober 2014

#ännu en helg över..

Vet att jag sagt det förut och säger det igen, tiden går alldeles för fort. Nu har ännu en helg flygit förbi..
I fredags var vi ju till BVC, det blev aldrig något inlägg efter vi varit där, men killen har ökat ca 200 g, så 6820g väger han. Har börjat plana lite, och tur är väl det, han hinner ju knappt använd alla kläder för att han växer ur dom för fort. Jag kan ju gärna inte leka docka med han och byta kläder 5-6 ggr om dagen.
Jag har fått en ny craving, gröna oliver. Jag har hatat oliver i 26 år, jag har alltid tyckt att det har sett så gott ut när någon annan har ätit det, och jag har alltid provat att smaka, men jag har alltid tyckt att det smakar skit. Men nu av någon konstig anledning så har jag börjar tycka att det är gott och nu är jag typ beroende och är sjukt sugen hela tiden!
Så jag köpte några alkoholfria öl och en massa oliver, mitt snacks till fredagsmyset.



Lördag bestod av storstädning på gården, krattat löv och rensat rabatterna, lördags nöjet när man har hus. Men det var skönt att vara ute. Vi beställde pizza och klämde av en halv film i soffan innan vi alla tre sov, haha kl var 20. Vi är trötta småbarnsföräldrar. 

Söndagen så städades det en massa, skönt att det är städat innan J åker, hinner inte med jättemycket i veckorna. På eftermiddagen fick vi massa främmande, fullt hus. 
Vi avslutade söndagen med en riktig gammal goding, Tacos! För ungefär 8 år sen så skapade jag och J den traditionen att vi alltid käkade tacos på söndagarna, eller det blev mer bara så att vi alltid gjorde det. Vi har haft Taco söndag nästan, inte varje men nästan varje söndag i 8 år. 

Igår var vi utslagna, lilleman har en tand på väg, vilket förklarar en hel del på hur han har sovit och gnällt de senaste dagarna. Är det inte lite tidigt med första tanden nu, han är ju bara 2 månader?! 

Vi fick besök av fina kusin Johanna och mamma, vi käkade lite lunch och myste. 
Det var några som hade lite abstinens efter lilleman i Nås, så vi drog dit på en fika, vännerna åker till Gotland i morgon och de ville kramas lite innan de far. 

Det har regnat i två dagar, och man blir vekligen deppig och trött när det är blött och mörkt ute. Idag har vi legat i soffan hela dagen, bytt av tvättstugan med 2 lektioner i min kurs som jag håller på att läsa. Glass och kaffe i soffan med
mamma, nu ligger jag i sängen och bloggar på mobilen, vilket tar evigheter, autocorr är det drygaste som finns... 

Hoppas på sol i morgon så det är lite mer motiverande att ta sig ut på en promenad, och kanske känner sig lite piggare. 

Gaaaaaaaaaaah klockan blev mycket. 

Trevlig natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar