torsdag 16 oktober 2014

#Uppe med tuppen

Ja okej uppe med tuppen kanske var att ta i lite, men det var längesen vi klev ur sängen så här tidigt.

Jag hade tid på mvc kl 11 och bestämt med mamma att hon skulle vara lite barnvakt medans jag var där, jag hade packat, lagt fram kläder och gjort i ordning så att vi skulle kunna "sova" ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Men självklart bara för att jag har varit så proaktiv så vill varken jag eller Alfons sova mer när kl var 7:30, jag försökte verkligen ligga kvar, i typ 10 min, sen gav vi upp. Vi åkte till mamma lite tidigare än planerat, hon bjussar på frulle.



Kaffe intas självklart, i lagom mängd så man håller ut i några timmar till. 

Jag lämnar ifrån mig lilleman och åker mot mvc, dags för eftersnack med barnmorskan. 


Hinner få lite tid i väntrummet att vara sjukt nöjd över mina nya pjuks, i löv them. 

Jag tog mina snygga skor och min kära mor på en vända till Avesta. Vi käka pannkakor med sylt och grädde på dalahästen och drog sen vidare till krylbo. 
I krylbo ligger en liten underbar inrednings butik som heter Cool Corner, jag sprang på den butiken av en slump för ca 8 år sen, och där jobbar en lika underbar Åsa-Pia och bästa Anders finns också i butiken, då han har sin praktik i ett rum där, Anders är vår mirakel doktor. 2 jätte fina människor som jag kommit och lärt känna under dessa 8 år. 

Vi tjötar en del och fyller på förrådet med koffein som sakta har börjat tagit slut. Jag fick min dermaroller som Åsa-Pia har fixat åt mig, ska bli spännande och se om den ger nå resultat. För er som vill veta mer om vad en dermaroller är får googla det för jag orkar inte förklara, sorry. 

Vi drar från krylbo, mot nås där det står packa kött på schemat. 
Vår kära bonde har beställt en ko på slakt och nu ska det potioneras i fryspåsar, vägas, märkas och styckas. Jag packade ca 60 kg köttfärs i 500g's påsar. Nu har vi bulkat upp frysen med kött för resten av året och förhoppningsvis in en bit på nästa. (nu är det inte så att vi har en hel ko i frysboxen, bara några delar från den). Jag fick även en stor plastkasse med trattkantareller av Sofia, men ska jag vara ärlig så ångrade jag mig lite att jag tackade ja till svampen, efter det att jag rensat i 3 timmar och inser att jag bara har rensat hälften , jag får fortsätta rensa i morgon. Men jag är ändå glad att jag fick svamp, jag får ju se till att jag slapp ju gå ut i skogen och plocka den. 

Jag är tacksam för att ha möjligheten att få köpa bra ekologiska råvaror, ska man käka kött så tycker jag att detta är ju det bästa sättet i så fall, än att köpa nått skit som man varken  vet vart det kommer ifrån eller hur djur hantering har varit. Nu vet jag att det är inte alla som är polare med en köttbonde och har den möjligheten. Det är heller inte alla som har en sån fin vän som öser på en kasse med svamp sådär hux flux, så därför är jag tacksam. 

 Tack för att ni finns våra fina vänner! 

Nu har lilleman hunnit krämat ur sig i 3 blöjor under tiden som jag försökt att få ihop detta inlägg. Men nu sover mina grabbar på vardera sida, J som snarkar på den ena och Alfons som pratar i sömnen (läs gnyr) på den andra. Får se om jag oxå får någon sömn. 
Lycklig är jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar