måndag 27 oktober 2014

# Monday # Monday

Jahapp, Då hade det blivit måndag igen. vi tog oss en ganska lång sovmorgon i morse, trodde att Alfons skulle sova en liten stund till efter det att pappa hade åkt i morse ( han for vid 7), men den "lilla" stunden slutade med att vi vaknade när klockan var 11:30, phu, jag tror att min kropp behöver vila, även fast jag typ inte gör någonting. 

Helgen har varit ganska lugn, hade lite egentid på lördag förmiddag, jag följde med en vän på barnloppis, det är visst något som dom anordnar i folkets park i Hedemora, brukar ha det någon gång per år. Sjukt mycket folk och alla var som gamar, ryckte och slet i kläder och armbågades å knuffade sig fram, helt galet. Jag ställde mig i ett hörn och tittade på, blir sådär fascinerad igen hur människor blir så fort det blir lite billigt eller rea på något, vet att jag har skrivit detta i ett tidigare inlägg, så jag kommer inte att ta upp det igen, men jag blir lite förvånad över hur vuxna människor beter sig mot andra, tex jag stod och höll i en tröja, och innan jag ens hann lägga i från mig den så är det en tjej som sliter den ur mina händer och , inte frågar utan mera säger - du ska inte ha den va?!!  nää det ska jag inte. Tacka vet jag att shoppa på nätet, jag har inget emot loppis och att man återanvänder, men när det blir så där mycket folk och det ska köas i evigheter, då blir jag allergisk, får utslag över hela kroppen ( jag får inte det på riktigt, men jag tål inte folk när de är i detta tillstånd), då blir jag inte alls sugen på att handla. spelar ingen roll hur billigt det är.

(åh andas lite, blev lite uppjagad bara jag skriver om det)


efter loppisen åkte jag hem och sov med Alfons i soffan i någon timme, ja och efter det jag skrev innan förstår ni varför. 
I Söndags så klev vi inte ur soffan, det har varit storm ute, så man har inte velat att ta sig en promenad med vagnen, utan det blev en mysdag inne med film och pizza :) 

Idag har vi varit på babycafe igen, jättemysigt.
Käkade lunch hos mor så jag lämnade bilen där och tog en promenad ner till Familjecentralen. 
Jätte trevligt idag igen, så rekommendera varmt att om man har en knodd mellan 0-1,5 år så är det super trevligt att träffa andra barn och föräldrar. Jag mimade även idag på sångstunden så det behöver ni inte oroa er för :)  Det är måndagar 13-15:30 & torsdagar 9-11:30.


åh jag har hunnit pyssla lite i helgen, har ett lite beställningsjobb som jag har gjort, bilder kommer :) 
Det har verkligen sugit i pyssel tarmen länge nu, på något underligt sätt så blir jag mer pysselsugen när hösten börja att krypa nära inpå, kanske kan vara för att det inte bjuds på lika många fina dagar på hösten som på sommaren. 
så ska försöka att få lite mera pysslandes gjort denna vecka. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar