fredag 17 oktober 2014

#svampfeber

Tror det blev lite mycket svamp i går, inatt har jag drömt om svamp, och det var ju inte en fridfull promenad i skogen som jag drömde om, utan hjärnan är bra fascinerande, hur den kan sammanställa bilder,upplevelser till en helt galen surrealistisk miljö. Aja helt flippad var drömmen i alla fall. 
kan tillägga att jag precis gått upp, Lilleman sover fortfarande. 



fortfarande en massa som ska rensas, och sedan ska det torkas. Det får bli till kvällen, idag står besök hos BVC på schemat, det ska vägas och mätas. 
Det är mest spännande med hur mycket han går upp, han har legat stabilt på ca 500g + i veckan sedan han kom, och förra fredagen så vägde han exakt 6600g, hm ska bli spännande och se.

Från en sak till en helt annan, efter det att jag publicerat inlägget igår så kom jag att fundera lite på denna blogg. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle börja blogga, men efter påtryckningar från mina vänner och samt att jag fick ett uppdrag som designer åt en webbutik så behövde jag ju en blogg så jag kunde marknadsföra det som jag hade gjort åt butiken, samt att mina vänner som befinner sig lite runt om i världen ska få lite koll på vad som händer i mitt liv.
Och det första du får göra när du ska starta en blogg är att komma på ett namn för din blogg. Namnet ska typ representera vad det är som du vill att bloggen ska handla om, jag tyckte att det var skit svårt och jag vet fortfarande inte idag om jag har hittat rätt namn. Jag kommer ihåg att jag skrev : Fruktsallad- en salig blandning, eftersom att jag inte riktigt visste hur bloggen skulle urarta sig och bli. 
Men fruktsallad blev slopat gaska fort, tror att namnet låg uppe i nån timme innan jag bytte, 
Sen har stilen och aktiviteten varierat mellan himmel och jord, från att bara varit en pysselblogg, till att vara en riktig bitterfitta blogg där jag fick ge utlopp för mina aggregationer, den var på väg att bli en hälsoblogg för nått år sen när det bara fanns träning i mitt liv. 
Och nu då, vart är bloggen på väg, jag har blivit mamma, och helt plötsligt så har jag blivit mera sentimental och vill bara dela med mig av min kärlek till min familj. Min vardag. 

Och jag tänker lite att denna blogg har verkligen speglat hur mitt liv har sett ut under dessa år som jag har skrivit. Som en riktig fruktsallad. Livet går i perioder och när jag tittar tillbaka så stämmer bloggens inriktning in på hur det verkligen såg ut just då. 
Det känns ganska bra så här i efterhand att jag inte bestämde mig för någon riktig inriktning, eller en speciell stil, denna blogg är levande precis som jag och den ändras och kommer  fortsätta att ändras under den tid som jag väljer att skriva. 
Den är mitt bollplank, min dagbok och ni som vill får gärna ta del, nu skriver ju jag inte ut allt som händer, och jag vet att mina närmsta kan läsa mellan raderna. Men jag vill fortfarande vara ärlig, och inte bygga någon fasad som inte finns, ett drömliv som ingen egentligen har. 

nu blev det väldigt djupt här, haha!

Det är fredag gott folk, njut av dagen och var lite tacksam! 

Andypad- En blogg om allt och ingenting!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar